Tak dobrý den, jmenuji se Lucie Braunerová a na Filozofické fakultě studuju prvním rokem magisterské studium Českého jazyka a literatury, obor Jazykovědná bohemistika. - Jaká slova se Vám vybaví, když se řekne "kvalitní e-learningový kurz"? Určitě by to byla přehlednost. Potom kvalitní testy, které odpovídají materiálům, které v tom ELFu jsou. A ty materiály by měly být ideálně třeba originální, když by to bylo něco, co nenajdu někde jinde. A taky by měly být přehledné a snadno dostupné. - V čem pro Vás e-learning přínosný jako pro studující? Mně se moc líbí, že si ho můžu vzít všude sebou. Můžu si ho otevřít na mobilu, na tabletu, na počítači. A taky se mi líbí, že se k němu můžu vracet. Třeba před státnicemi bakalářskými jsem se mohla podívat na kurzy z prvního ročníku a třeba si přehrát zpětně, přednášky a znovu si to téma projít a ideálně si ho i ověřit, pokud jsou otevřené testy, což je super. - Je něco, co by podle Vás měl obsahovat každý kvalitní e-learningový kurz? Strukturu. Všechny e-learningové kurzy by měly obsahovat nějakou strukturu. A pak už záleží jenom na tom, jestli je to samoprůchozí kurz, nebo jestli je to součást výuky jako pevně daná, nebo jestli je to doplnění. A potom, jak jsem říkala, určitě materiály kvalitní a potom taky nějaké ověření těch znalostí z materiálů. - Jaké formy testů nebo ověřování znalostí Vám vyhovují? Já mám docela ráda testy v ELFu, ty úplně obyčejné, co tam jsou. Čili otázka buď multi-choice výběr s odpovědí nebo zaklikávání. Mně to vlastně úplně stačí a ideální je, když je k tomu třeba i vysvětlení nebo odkaz na nějaký materiál. Když třeba odpovím špatně, tak třeba vysvětlení té chyby, kterou jsem udělala, třeba ji udělalo víc lidí. - Jaké studijní materiály nebo média preferujete při učení se v e-learningu? Já mám ráda cokoliv, co si můžu nějak upravit. Nevadí mi textový dokument, do kterého si můžu něco připsat nebo si ho můžu snadno vytisknout, můžu z něj kopírovat, to je pro mě docela důležité. Ale jinak takhle nemám preferenci. Jde mi o to jenom, abych s tím materiálem si mohla dělat vlastně, co chci. A potom mám taky docela ráda sdílené platformy. Třeba na Teamsech sdílené složky, dokumenty, nebo Google dokumenty, kde si můžu sdílet svoje zápisky s ostatními a tím pádem můžeme vytvářet nějaký společný materiál. - Jak vnímáte interaktivitu a zapojení během e-learningových aktivit? Co Vás motivuje, aktivizuje, abyste ten studijní materiál chtěla studovat? Je to určitě deadline. A interaktivní věc, kterou mám v ELFu ráda, jsou právě ty testy, které mi pomůžou ověřit si, jestli jsem tu látku pochopila a nevadí mi, když je tam nastavená nějaká hranice třeba 70 %, protože mě to pak motivuje udělat ten test dobře. - Jak hodnotíte způsob, jakým jsou hodnoceni a testováni studující v rámci e-learningu? Jaké typy otázek a testů Vám vyhovují? Mám ráda, když test má otevřené správné odpovědi, když se můžu potom po projití testu podívat na to, jak to mělo vypadat a když je tam vysvětlení, je to ještě lepší. Co se týče zpětné vazby, tak mi nevadí, když ji nemám přímo od vyučujícího, pokud se jedná třeba o pravidelné týdenní testy, tak mi ta zpětná vazba, co ten test automaticky udělá, tak mi to stačí, ale potom mám určitě ráda možnost, když se můžu zeptat na něco, co mi není jasné. A potom, co se týče úkolů, tak zpětná vazba mailem je určitě velmi přínosná pro mě. - Jak hodnotíte efektivitu kurzu? Kdy si řeknete "tenhle e-learningový kurz nefunguje, ten se mi nelíbí, ten nechci dělat"? Řeknu si, že e-learningový kurz nefunguje, když třeba jsou chyby v testech nebo ty materiály, které v něm jsou, najdu kdekoliv jinde. To pak za mě nemá cenu. Potom mi taky vadí u e-learningu, když nevím, kde co mám najít, který týden se dělá. Určitě je dobré, když týdny nebo témata v ELFu jsou datovaná. Pak mi taky vadí, když vyučující neví, co v tom e-learningu je a nemůže mi potom s mým problémem poradit.