Humanitní vědy dokořán
Aperçu des sections
-
Humanitní vědy dokořán
-
Roboti, androidi a lidé:
Jak poznat, kdo je kdoMožná si řeknete, že to je přece ještě stále snadné. V tom případě vás asi znejistíme. Chcete si to vyzkoušet? Tak pojďte!
Josef Krob
Katedra filozofie
Pages: 4 Test: 1 Sondage: 1 Zones texte et média: 2 -
Jak si představujeme umělou inteligenci ve sci-fi literatuře 21. století
Literatura science fiction nás připravuje na možnou budoucnost. Jak se díváme na umělou inteligenci a co to říká o nás, o lidech?
Tereza Dědinová
Ústav české literatury
Pages: 2 Zones texte et média: 2 Test: 1 Livre: 1 -
Umělá inteligence v americkém filmu z 50. let
Film je velmi cenným dokumentem dobové módy, vkusu i myšlení, dokonce i když se jedná o film žánru science fiction. Může být využit robot a mimozemšťan k propagaci amerického imperialismu? Jistě! A může to být celé trochu jinak? Rozhodně!
Tomáš Pospíšil
Katedra anglistiky a amerikanistiky
Zones texte et média: 3 Sondage: 1 Page: 1 Livre: 1 -
Komiks jako odraz historie a ideologie
Věděli jste, že byla doba, kdy se v Československu musely odstraňovat z komiksů bubliny? Nebo co se stane, když je třeba vytvořit ideologicky nezávadné Rychlé šípy? Ne? Tak v tom případě se dozvíte spoustu nového!
Ondřej Krajtl
Seminář estetiky
Sondage: 1 Pages: 2 Zones texte et média: 2 -
Jan Hus hraný a kreslený
Zajímalo vás někdy, zda měl mistr Jan Hus skutečně bradku? Teď si jistě řeknete, že na světě jsou palčivější otázky než tahle. To nesporně jsou, ale jsou situace, kdy je vzhled někoho jako mistr Jan Hus docela podstatná informace, a vy zjistíte proč!
Zuzana Lukšová
Ústav klasických studií
Pages: 2 Zones texte et média: 2 Test: 1 -
Folklorismus jako fenomén současné kultury
Poznáme dnes ještě autentický folklor od falešného fokloru? Co to vůbec znamená, takový falešný folklor? Má smysl jej ochraňovat jako kulturní dědictví? A jak s tím souvisí vznik hudebního žánru world music?
Martina Pavlicová
Ústav evropské etnologie
Sondage: 1 Pages: 2 Zones texte et média: 2 -
Native American Imagery and Stereotypes
Když se řekne „indián“, asi se nám hned vybaví Vinnetou, jak se v typickém oděvu s třásněmi a vzory žene prérií na svém koni. Je to stereotyp, který s obrazem dnešních příslušníků amerických indiánů nemá mnoho společného. Víme, jací jsou dnešní původní obyvatelé Ameriky a proč jim svými stereotypními představami ubližujeme?
Název lekce jsme ponechali anglicky, abychom tím naznačili, že o tématu bude hovořit rodilý Američan. Určitě mu ale porozumíte – budou k dispozici přepisy a české titulky. Text lekce je celý v češtině.
Jeffrey Vanderziel
Katedra anglistiky a amerikanistiky
Pages: 4 Zones texte et média: 2 Test: 1 URL: 1 -
Takže vy říkáte, že…
Aneb jak si posvítit na argumentyVětšinou poznáme, když se nás někdo snaží o něčem přesvědčit. Jaké přesně nám podává argumenty a co jimi ve skutečnosti říká, to už chce trošku bližší pohled. V tomto kurzu vám ukážeme snadný způsob, jak si na takové argumenty posvítit! A budeme si u toho číst v Shakespearově Hamletovi…
Marek Picha
Katedra filozofie
Test: 1 Sondage: 1 Pages: 3 Zones texte et média: 2 -
Velká Morava:
Od mýtu k iluzím, od iluzí k realitěSlýcháme, že Velká Morava byla kolébkou Československa. Čteme si o ní v každé učebnici dějepisu. Bylo to tak ale doopravdy? Proč a kdo chce, abychom si to mysleli?
Martin Wihoda
Historický ústav
Pages: 4 Zones texte et média: 2 Test: 1 -
Jak lépe porozumět veřejným událostem
Svět je jedno velké divadlo, říká se. Když se na něj začnete dívat pomocí nástrojů divadelní vědy, zjistíte, že je to pravda. Možná pak také lépe porozumíte veřejným událostem nebo dokážete snadno rozeznat záznam skutečného soudního procesu od hraných reality show ze soudní síně, se kterými se v televizi běžně setkáte.
Lukáš Kubina
Katedra divadelních studií
Martin Langhans
Katedra divadelních studií
Pages: 3 Zones texte et média: 2 Test: 1