Testový cyklus
Tento modul přináší komplexní pohled na testový cyklus a jeho klíčovou roli v zajištění vysoké kvality testů a hodnocení ve vysokoškolském vzdělávání.
Testování jako lineární proces
Testování a hodnocení studenů ve vysokoškolském prostředí zpravidla začíná jako lineární proces, který řeší aktuální potřebu zpětné vazby o průběhu výuky, či potřebu ohodnocení práce studentů a jejich klasifikace. Kroky lineárního procesu jsou intuitivně zřejmé:
- Tvorba testových úloh
- Sestavení testu
- Administrace testu
- Vyhodnocení
Tento přístup, i když funkční, má své limity a nedostatky.

Lineární pojetí testování může zahrnovat všechny jednotlivé kroky – od tvorby testu po jeho vyhodnocení, ale bez zpětné vazby a revize. Tím zůstávají nevyužity možnosti zlepšování testových úloh na základě analýzy testu. Reliabilita a validita takových testů je pak spíš dílem náhody a autorova štěstí.