Jak může vypadat e-learningový kurz
Požadavky na absolvování
- Obsah je orientovaný na studujícího
- víme, kdo je náš studující (známe svoji cílovou skupinu)
- jakou má úroveň informační gramotnosti, jaké jsou jeho časové možnosti, rozvrh studia, vstupní dovednosti atd.
- Zjistěte, jaká je motivace studujících. Zeptejte se, jaká mají očekávání od kurzu.
- Kurz obsahuje jasné vyjádření cílů výuky a výstupů z učení
- cílové kompetence, které by měl vzdělávací obsah naplnit, co bude studující pro prostudování kurzu nebo výukové jednotky schopen dělat, umět, znát, aplikovat, rozumět, analyzovat, porovnat, hodnotit, vytvořit atd.
- Je interaktivní
- studijní materiály provokují interaktivitu, aby podporovaly aktivní zapojení
- dochází k interakci mezi lektorem a studujícím, mezi studujícími navzájem i mezi studujícím a obsahem
- studujícím je nabídnuto otestovat své znalosti, porozumění a dovednosti
- výukové materiály poskytují studujícím pravidelnou zpětnou vazbu prostřednictvím sebehodnocení a testů
- Je rozčleněný na menší tematické celky
- u každé kapitoly je uvedena časová náročnost
- studijní obsahy jsou rozděleny na povinné a doplňkové a jsou na ně navázány další aktivity
- Je personalizovaný
- zohledňuje individuální tempo studenta a různé učební preference
- Je poutavý
- snaží se témat představit s přesahem do praxe, s důrazem na uplatnitelnost
- Je aktivizující
- obsahuje úkoly, kvízy a zpětnovazební otázky
- aktivní neznamená, že studující čtou a poslouchají
- výstupem úkolu může být myšlenková mapa, portfoliový úkol, projektový výstup
- Je to profesionální práce
- kurz prošel jazykovou korekturou
- kurz má jednotnou grafickou identitu
- kurz prošel pretestováním
- Kurz poskytuje hodnocení studujícím
- je poskytována průběžná zpětná vazba formou formativního hodnocení, která dává zprávu o pokroku studujících
- je zařazeno vzájemné hodnocení mezi studujícími (peer review)
- na závěr je použito sumativní hodnocení, které shrnuje výsledek za celý kurz
Naposledy změněno: pondělí, 24. června 2024, 11.15