1. Obsah je orientovaný na studujícího
    • víme, kdo je náš studující (známe svoji cílovou skupinu)
      • jakou má úroveň informační gramotnosti, jaké jsou jeho časové možnosti, rozvrh studia, vstupní dovednosti atd.
      • Zjistěte, jaká je motivace studujících. Zeptejte se, jaká mají očekávání od kurzu.
  2. Kurz obsahuje jasné vyjádření cílů výuky a výstupů z učení
    • cílové kompetence, které by měl vzdělávací obsah naplnit, co bude studující pro prostudování kurzu nebo výukové jednotky schopen dělat, umět, znát, aplikovat, rozumět, analyzovat, porovnat, hodnotit, vytvořit atd.
  3. Je interaktivní
    • studijní materiály provokují interaktivitu, aby podporovaly aktivní zapojení
    • dochází k interakci mezi lektorem a studujícím, mezi studujícími navzájem i mezi studujícím a obsahem
    • studujícím je nabídnuto otestovat své znalosti, porozumění a dovednosti
    • výukové materiály poskytují studujícím pravidelnou zpětnou vazbu prostřednictvím sebehodnocení a testů
  4. Je rozčleněný na menší tematické celky
    • u každé kapitoly je uvedena časová náročnost
    • studijní obsahy jsou rozděleny na povinné a doplňkové a jsou na ně navázány další aktivity
  5. Je personalizovaný
    • zohledňuje individuální tempo studenta a různé učební preference
  6. Je poutavý
    • snaží se témat představit s přesahem do praxe, s důrazem na uplatnitelnost
  7. Je aktivizující
    • obsahuje úkoly, kvízy a zpětnovazební otázky
    • aktivní neznamená, že studující čtou a poslouchají
    • výstupem úkolu může být myšlenková mapa, portfoliový úkol, projektový výstup
  8. Je to profesionální práce
    • kurz prošel jazykovou korekturou
    • kurz má jednotnou grafickou identitu
    • kurz prošel pretestováním
  9. Kurz poskytuje hodnocení studujícím
    • je poskytována průběžná zpětná vazba formou formativního hodnocení, která dává zprávu o pokroku studujících
    • je zařazeno vzájemné hodnocení mezi studujícími (peer review)
    • na závěr je použito sumativní hodnocení, které shrnuje výsledek za celý kurz
Senast ändrad: måndag, 24 juni 2024, 11:15