Úvod – elektronické studijní materiály
Požadavky na absolvování
Elektronické studijní materiály
jsou zpravidla založeny na využití více forem prezentace stejných informací. Můžeme je rozdělit na statické a interaktivní studijní opory.
- Statické studijní opory dílčím tématům, můžou zprostředkovat doplnění studijní látky, resp. předvést praktické ukázky:
- studijní texty vyučujícího, tabulky, poznámky, schémata, grafy, obrázky
- prezentace (formát .pptx) i prezentace opatřené audio anebo video komentářem
- audio přednášky, podcasty
- video záznamy (videa na YouTube, TEDtalks)
- animace
- vložené texty (články, knihy) od jiných autorů – pozor na autorský zákon – a hypertextové odkazy (URL) na externí zdroje na internetu, je vždy nutné kontrolovat jejich aktuálnost
Výhody e-learningových materiálů jsou mnohé a přinášejí nové možnosti pro vzdělávání:
- Vizualizace: E-learning umožňuje využití grafických prvků, videí a animací. Studenti tak mají přístup k vizuálně atraktivním materiálům, které lépe ilustrují učivo.
- Interaktivita: E-learning umožňuje interaktivní prvky, jako jsou kvízy, simulace a diskuzní fóra. Studenti se tak aktivně zapojují do výuky a mohou si ověřovat své znalosti.
- Individualizace studia: Každý student se může učit ve svém tempu a podle svých potřeb. E-learning umožňuje personalizovaný přístup k výuce.
- Rychlá aktualizace: Materiály lze snadno aktualizovat. Pokud se změní informace nebo nové poznatky, není problém je rychle implementovat do výuky.
- Vyšší účinnost: Studenti se učí efektivněji, protože mají přístup k různým formátům materiálů a mohou si vybrat ten, který jim nejlépe vyhovuje.
- Atraktivita a zajímavost: Moderní technologie přinášejí do výuky nové prvky, které studujícím zpříjemňují učení a motivují je.
- Pohodlí při studiu: E-learning umožňuje studium odkudkoli a kdykoli. Studenti nemusí chodit na přednášky nebo do knihoven – stačí jim internetové připojení.
Interaktivní prvky předpokládají aktivní a samostatné úsilí studentů a studentek, není to tedy pouze čtení textu, poslouchání audia, dívání se na video.
- testy
- otevřené a zavřené diskuse
- odevzdávaní úkolů
- psaní esejů a seminárních prací
- ankety
- dotazníky
- praktické úkoly
- portfoliové úkoly
Naposledy změněno: pondělí, 24. června 2024, 17.59