Elektronické studijní materiály

jsou zpravidla založeny na využití více forem prezentace stejných informací. Můžeme je rozdělit na statické a interaktivní studijní opory.

  • Statické studijní opory dílčím tématům, můžou zprostředkovat doplnění studijní látky, resp. předvést praktické ukázky:
      • studijní texty vyučujícího, tabulky, poznámky, schémata, grafy, obrázky
      • prezentace (formát .pptx) i prezentace opatřené audio anebo video komentářem
      • audio přednášky, podcasty
      • video záznamy (videa na YouTube, TEDtalks)
      • animace
      • vložené texty (články, knihy) od jiných autorů – pozor na autorský zákon – a hypertextové odkazy (URL) na externí zdroje na internetu, je vždy nutné kontrolovat jejich aktuálnost

Výhody e-learningových materiálů jsou mnohé a přinášejí nové možnosti pro vzdělávání:

  1. Vizualizace: E-learning umožňuje využití grafických prvků, videí a animací. Studenti tak mají přístup k vizuálně atraktivním materiálům, které lépe ilustrují učivo.
  2. Interaktivita: E-learning umožňuje interaktivní prvky, jako jsou kvízy, simulace a diskuzní fóra. Studenti se tak aktivně zapojují do výuky a mohou si ověřovat své znalosti.
  3. Individualizace studia: Každý student se může učit ve svém tempu a podle svých potřeb. E-learning umožňuje personalizovaný přístup k výuce.
  4. Rychlá aktualizace: Materiály lze snadno aktualizovat. Pokud se změní informace nebo nové poznatky, není problém je rychle implementovat do výuky.
  5. Vyšší účinnost: Studenti se učí efektivněji, protože mají přístup k různým formátům materiálů a mohou si vybrat ten, který jim nejlépe vyhovuje.
  6. Atraktivita a zajímavost: Moderní technologie přinášejí do výuky nové prvky, které studujícím zpříjemňují učení a motivují je.
  7. Pohodlí při studiu: E-learning umožňuje studium odkudkoli a kdykoli. Studenti nemusí chodit na přednášky nebo do knihoven – stačí jim internetové připojení.

Interaktivní prvky předpokládají aktivní a samostatné úsilí studentů a studentek, není to tedy pouze čtení textu, poslouchání audia, dívání se na video.

  • testy
  • otevřené a zavřené diskuse
  • odevzdávaní úkolů
  • psaní esejů a seminárních prací
  • ankety
  • dotazníky
  • praktické úkoly
  • portfoliové úkoly
Senast ändrad: måndag, 24 juni 2024, 17:59